Sposoby promowania stron internetowych (5)
Public relations
to zorganizowane działania, których głównym celem jest stworzenie i ochrona pozytywnego wizerunku strony oraz jej autora.Do tego rodzaju działań promocyjnych należą:
Propagowanie strony wśród odbiorców
przez: reklamowanie, marketing bezpośredni, promocję sprzedaży, sprzedaż osobistą;Dobra rada:
- Do tworzenia pozytywnego wizerunku strony wykorzystuj wiele różnych form promocji.
- Do tworzenia pozytywnego wizerunku strony wykorzystuj wiele różnych form promocji.
Uwaga! Wszystkie działania promocyjne muszą być ze sobą powiązane i wewnętrznie spójne.
Troska o prawdziwość, użyteczność i aktualność informacji zamieszczanych na stronie;
Dobra rada:
- Nie zamieszczaj na stronie informacji niesprawdzonych.
- Nie zamieszczaj na stronie informacji niesprawdzonych.
Uwaga! Jedna nieprawdziwa informacja może zepsuć dobrą reputację strony.
Troska o wygląd strony,
czyli o jej czytelność, przejrzystość, intuicyjność i łatwość poruszania się dla odwiedzających, przyjazną grafikę (nie utrudniającą zrozumienia przekazywanej treści) oraz dostępność mapy strony;Dobra rada:
- Dbaj o atrakcyjny wygląd Twojej strony wykorzystując gotowy lub własny projekty graficzny.
- Dbaj o atrakcyjny wygląd Twojej strony wykorzystując gotowy lub własny projekty graficzny.
Uwaga! Umieszczanie dużej ilość grafiki (szczególnie o wysokiej rozdzielczości!) na stronie wydłuża jej czas wczytywania się.
Organizowanie lub współorganizowanie konferencji i seminariów
związanych z tematyką strony;Dobra rada:
- Organizuj konferencje razem z innymi, wówczas mniej zapłacisz za ich przygotowanie.
- Organizuj konferencje razem z innymi, wówczas mniej zapłacisz za ich przygotowanie.
Uwaga! Nieuczciwi współorganizatorzy będą negatywnie wpływali na wizerunek Twojej strony i Ciebie.
Organizowanie imprez
dla gości strony (np. strona o tematyce kulinarnej może organizować spotkania w restauracjach połączone z degustacją specjalności kuchni, a strona o tematyce filmowej może organizować specjalne seanse filmowe);Dobra rada:
- Uczestnicy organizowanych imprez mogą pokrywać część lub całość kosztów imprezy płacąc za bilety wstępu.
- Uczestnicy organizowanych imprez mogą pokrywać część lub całość kosztów imprezy płacąc za bilety wstępu.
Sponsorowanie
audycji radiowych i telewizyjnych, artykułów prasowych oraz patronat imprez sportowych, wydarzeń kulturalnych, programów naukowych;Dobra rada:
- Na imprez sponsorowane przygotuj reklamy wizualne i dźwiękowe oraz znak graficzny (logo) swojej strony, tak aby mogły być zauważone i zapamiętane przez uczestników.
- Na imprez sponsorowane przygotuj reklamy wizualne i dźwiękowe oraz znak graficzny (logo) swojej strony, tak aby mogły być zauważone i zapamiętane przez uczestników.
Rozdawanie gadżetów reklamowych
np. kalendarzy, kubków, długopisów czy balonów z logo strony;Dobra rada:
- Rozdawaj gadżety reklamowe podczas imprez organizowanych i sponsorowanych przez Twoja stronę.
- Rozdawaj gadżety reklamowe podczas imprez organizowanych i sponsorowanych przez Twoja stronę.
Uwaga! Niska jakość gadżetów może negatywnie wpływać na dobrą opinie o stronie, której logo znajduje się na nich.
Prowadzenie dyskusji on-line
na tematy strony (z wykorzystaniem czatu, forum itp.);Dobra rada:
- Stwórz własne forum i/lub pokój na czacie, na którym będziesz mógł decydować o tematyce prowadzonych rozmów.
- Stwórz własne forum i/lub pokój na czacie, na którym będziesz mógł decydować o tematyce prowadzonych rozmów.
Wysyłanie listów okolicznościowych
(mailing, mailing elektroniczny) np. życzenia noworoczne;Dobra rada:
- Wysyłaj listy okolicznościowe do stałych gości Twojej strony z okazji najważniejszych świąt.
- Wysyłaj listy okolicznościowe do stałych gości Twojej strony z okazji najważniejszych świąt.
Uwaga! Nie wszyscy użytkownicy chcą otrzymywać listy okolicznościowe.
Współpraca z innymi mediami
(prasą, radiem, telewizją) np. przez umieszczanie na stronie artykułów prasowych oraz wywiadów radiowych i telewizyjnych;Dobra rada:
- Współpracuj z autorami tych działów prasowych, audycji radiowych, programów telewizyjnych, których problematyka zbliżona jest do tematyki Twojej strony.
- Współpracuj z autorami tych działów prasowych, audycji radiowych, programów telewizyjnych, których problematyka zbliżona jest do tematyki Twojej strony.
Udział w imprezach, targach, konferencjach, seminariach i wystawach
o tematyce zgodnej z tematyką Twojej strony;Dobra rada:
- Wyróżniaj się aktywnością podczas imprez, w których bierzesz udział.
- Wyróżniaj się aktywnością podczas imprez, w których bierzesz udział.
Uwaga! Twoje opinie wyrażone podczas konferencji i seminariów będą budowały wizerunek strony w oczach uczestników.