ZŁOTY CYTAT:
"Bez ciężkiej pracy nic nie zarobisz!"
Zobacz pełny tekst
Pajacyk

Test skuteczności mailingu (1)

Autor: P. Zając | Data dodania: 21.12.2006

Do przeprowadzenia testu i napisania artykułu "popchnęła" mnie dyskusja, jaką prowadziłem na jednym... a w zasadzie dwóch forach dyskusyjnych. Dyskusje te dotyczyły sensowności i skuteczności promowania swojej strony, czy też produktów za pomocą wykupienia płatnego, dziwnie taniego mailingu np. na Allegro.

Zaczęło się od niewinnego pytania:
"Pytanie do Starych Wyjadaczy. Co sądzicie na temat wykupywania mailingu do promowania e-bookow? Jest to Waszym zdaniem opłacalne?"

Patrz również:

Po tym pytaniu posypała się lawina wypowiedzi, głównie mówiących o tym, że jest to nieskuteczne, nieefektywne i w dodatku może mieć jakieś konsekwencje prawne (posądzenie o SPAM).

Wiele osób, które wypowiadały się na ten temat nigdy nie próbowało tej formy "promocji", inne próbowały, ale z niewielkim lub żadnym skutkiem. Ogólnie mało było ludzi, którzy wskazaliby dokładnie jakieś zalety bądź wady tej formy promocji. Oto kilka wypowiedzi:
"Wg mnie jest to zbyt popularna forma reklamy. Wykupiłam mailing w allegro do 15.000 osób, jednak widocznie ktoś mnie uprzedził i moje statystyki wejść odnotowały mały procent z tych 15000. Naprawdę niewielki."

"Mailingi na allegro sa nic nie warte i wykupujac je bardzo latwo zostac posadzonym o SPAM, bo to sa czesto nieznanego pochodzenia adresy, z czego np. 50% w ogole nie dziala itd..."

"Witam. Ja zamierzam wykupić mailing do 250 000 osób za 450zł. [...] zagwarantował mi 1000 zamówień e-booka z tych 250tys. ludzi."

"Problem z mailingami z Allegro leży w tym, że użytkownicy, do których jest on wysyłany otrzymują po 2-3 takie emaili tygodniowo. W pewnym momencie przestają je po prostu czytać bo wiedzą, że to reklama."

"Poza tym sporo z nich idzie do osób, które dostają pieniądze za czytanie meili reklamowych. Muszą one w link kliknąć i pooglądać stronę określoną liczbę sekund."

"sporo baz, które oferowane są na Allegro pochodzi też ze stron Warezowych. To słaba grupa docelowa, nastawiona na branie, a nie kupowanie"

Wstępne wnioski

Z wypowiedzi udało mi się zebrać takie "wstępne wnioski" - najważniejsze według mnie:
- grupa docelowa nastawiona na branie, a nie na kupowanie,
- osobom tym płaci się za kliknięcie i obejrzenie strony,
- musi pozostać na stronie średnio przez 30-45 sekund,
- trzeba uważać od kogo się kupuje i zabezpieczać się przed posądzeniem o spam.

Widząc, że mało jest konkretów (nikt nie przedstawił choćby ułamka danych), postanowiłem najzwyczajniej w świecie sam spróbować czegoś takiego. Zaczęły się więc poszukiwania oferty na Allegro. Po około 40 minutach miałem swojego faworyta i byłem zdecydowany.

Jak wykorzystując e-mail zdobyć pracę, kontakty, klientów, partnerów...
Potęga jednego e-maila
Pobierz bezpłatny fragment
Oferta dotyczyła:
MAILING do ponad 12 700 osób!

Mailing wysyłany jest do wszystkich zarejestrowanych użytkowników serwisu Krakmails.com oraz Funny-Mails.com
Obecnie w Krakmails znajduje się 10 900 osób, a w funny-mails 1750. Liczba ta stale rośnie!
W krakmails znajduje się 2500 użytkowników aktywnych, natomiast w Funny-mails 1500!

Gwarantujemy 1900 wizyt. Zazwyczaj jest ich 2500.(Wszystkie unikalne)

PONIŻEJ 1700 WIZYT ZWRACAMY PIENIĄDZE! TEGO NIE ZAPEWNI NIKT INNY!

Użytkownik spędzi na reklamowanej stronie co najmniej 30 sekund! Krótsze wizyty nie są uwzględniane!

TYLKO U NAS możliwość wysłania reklamy HTML za minimalną dopłatą - 0.99 zł

Brak innych reklam w mailingu

Zapewniamy statystyki dla niezarejestrowanych

Cena - 7,99 zł
Ogólnie podszedłem do sprawy nieco bardziej analitycznie, a nie po prostu na "hurrrraaaa!! wysyłamy!!"... Nie chodziło mi o to, by wysłać mailing do bazy i może coś mi się uda sprzedać. Chodziło mi bardziej o uzyskanie z góry założonego efektu.

Z wniosków wyciągniętych z dyskusji na forach oraz z relacji niektórych użytkowników, udało mi się wyciągnąć pewne prawidłowości, które uznałem za błędne rozumowanie i postanowiłem w niewielkim stopniu (na potrzeby tego testu) poprawić.

1 | 2 | 3 | Następna

ReklamaStron.pl - Wszystko o reklamowaniu stron w internecie
Valid XHTML 1.1 Valid CSS!
XHTML, PHP, JS by pbanasiak