ZŁOTY CYTAT:
"Najlepiej, jeśli Twój link znajdzie się na popularnej stronie."
Zobacz pełny tekst
Pajacyk

Sponsoring w Internecie (2)

Autor: T. Urban | Data dodania: 21.11.2006

Wraz z rozwojem Internetu podstawowe działania podchodzące pod sponsoring oczywiście zostały tu przeniesione. Sponsorowanie imprez sportowych, naukowych, kulturalnych, działań ekologicznych czy też charytatywnych może mieć swoje odzwierciedlenie również w postaci elektronicznej. To czy sponsorowana drużyna piłkarska umieści logo firmy na swoich koszulkach czy też na swojej stronie WWW, ma podobne znaczenie. W Internecie powstały również inne dość specyficzne formy sponsoringu, na przykład sponsorowanie usług hostingowych dla znanego serwisu. Poniżej przedstawię kilka znanych mi form sponsoringu, dostępnych w Internecie.

Sponsorowanie usług hostingowych

Wbrew pozorom nie jest to narzędzie dostępne tylko i wyłącznie dla firm hostingowych. Generalnie polega to na znalezieniu "prywatnych" stron internetowych, których czytelnicy - użytkownicy mogą być zainteresowani daną firmą i korzyściami płynącymi z jej usług lub produktów, oraz na zaoferowaniu takim stronom opłacenia usługi hostingowej (obniża koszty prowadzenia serwisu) w zamian za linki lub inną reklamę.

Co to jest portfolio?

Portfolio to prezentacja dokonań osoby lub firmy, np. plik zawierający próbki, przykłady i wizerunki wykonanych, kompletnych prac mogących być podstawą do oceny umiejętności autora.

Projektowanie stron WWW dla organizacji non-profit, różnych wydarzeń

Polega to najczęściej na zaprojektowaniu i opiece nad stroną internetową jakiejś organizacji. Z tej formy najczęściej korzystają firmy usługowe, webmasterskie, projektujące strony internetowe. Z jednej strony dzięki takim działaniom zapewniają sobie podstawowe korzyści ze sponsoringu. Z drugiej zaś strony projektami takich stron (gdzie mogą się wykazać swoją inwencją) mogą uzupełnić sobie portfolio o ciekawe i wartościowe witryny. Z formy tej korzystają często młode firmy, które nie mają wielkiego dotychczasowego dorobku by się nim pochwalić (organizacje można znaleźć m.in. na tablicy ogłoszeń NGO).

Patronat

Gazety, radia, gry internetowe, strony często odwiedzane przez stałych użytkowników. Gdy tylko profil użytkowników takich mediów (lub też wyodrębnionego działu) jest porównywalny z grupą docelową danego produktu, można wykorzystać tę sytuację i zwrócić się z ofertą sponsoringu.

E-Biznes od podstaw

E-Biznes od podstaw
Pobierz bezpłatny fragment

Sponsoring wielu osób chcących prowadzić własna stronę

Istnieje kilka serwisów w Internecie udostępniających "masowo", darmowe usługi hostingowe, skrypty, usługi blogowe czy też gotowe systemy CMS do obsługi strony. A wszystko to w swojej subdomenie, np. ulotka.biz. Korzyści z takiej działalności to możliwość umieszczania reklam na sponsorowanych usługach. Można to przyrównać do pewnego rodzaju sponsoringu, z tym że rola tu jest trochę odwrócona. To firma szuka osób, które może sponsorować, bo na tym opiera swój biznes, a nie osoby szukają firmy.

Sponsoring własnych produktów i usług (np. nagrody w konkursach)

Sponsorowanie produktów i usług własnej firmy, jest bardziej opłacalne niż przekazanie kwot pieniężnych. Koszt poniesiony w takim sponsoringu może być znacznie niższy niż rynkowa wartość sponsoringu, pomijamy tu wszystkie koszty marketingu, pośredników i obsługi sprzedaży. Najczęściej odbywa się to w postaci sponsorowania nagród w przeróżnych internetowych konkursach. Dodatkowym atutem takiej działalności jest niejako "wymuszenie" zapoznania się z produktem, potencjalny użytkownik po prostu chce wiedzieć co może wygrać.

Sponsoring na pokaz

Chodzi mi tu na przykład o sponsorowanie różnych akcji charytatywnych. W polskim Internecie sztandarowym takim przykładem jest pajacyk.pl, w którym zarówno można wykupić sponsoring, jak też przekazać go w postaci usług (np. platforma aukcyjna udostępnia darmowe aukcje pod warunkiem przekazania przedmiotu dla sponsorowanego). Grupa docelowa w tym przypadku jest tak szeroka, że nie można raczej mówić o targetowaniu sponsoringu. Jednakże sponsorowanie takich akcji powinno być silnie akcentowanie na stronie sponsora, np. "w dniu tym a tym sponsorowaliśmy akcję pajacyk".

Patrz również:

Zapamiętaj jedno na koniec - gdy się zdecydujesz na sponsoring!

Internetowi sponsorzy z tego co zauważyłem najczęściej zapominają o jednym... nie chwalą się swoją filantropią! Tymczasem wystarczy zrobić dodatkową podstronę w swoim serwisie o nazwie "sponsorowane przedsięwzięcia" i umieszczać tam informacje o nich. Będzie to pomagać w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy.

Czy Twoim zdaniem sponsoring w Internecie jest skuteczną formą reklamy stron internetowych? Przedstaw swój punkt widzenia i poznaj opinie innych Użytkowników na
Forum >>> Sponsoring w Internecie - komentarze

Poprzednia | 1 | 2

ReklamaStron.pl - Wszystko o reklamowaniu stron w internecie
Valid XHTML 1.1 Valid CSS!
XHTML, PHP, JS by pbanasiak