Sposoby promowania stron internetowych (4)
Promocja sprzedaży
to działania prowadzone w celu krótkookresowego pobudzenia popytu przy wykorzystaniu bodźców ekonomicznych. Możesz ją wykorzystać na dwa sposoby:- przy zachęcaniu gości do odwiedzania Twojej strony oraz
- przy zachęcaniu reklamodawców do wykorzystania Twojej strony jako medium reklamowego.
Jeśli promocję sprzedaży chcesz skierować głównie do obecnych i potencjalnych gości Twojej strony, to możesz zastosować następujące formy promocji:
Konkursy, gry, loterie
Zalety:- z reguły konkursy, gry i loterie są atrakcją dla odwiedzających strony,
- łatwo dostosować koszty tych działań do możliwości finansowych autora - możesz wybrać mniej lub bardziej atrakcyjne nagrody.
Dobra rada:
- Im więcej przekażesz nagród, tym więcej osób będzie lepiej kojarzyło Twoją stronę.
- Im więcej przekażesz nagród, tym więcej osób będzie lepiej kojarzyło Twoją stronę.
Uwaga! Gadżety reklamowe z logo Twojej strony doskonale sprawdzą się jako nagrody pocieszenia lub dodatki do nagrody głównej.
Przy oferowaniu usług reklamowych (takich jak: banery, podstrony, linki itp.) promocję sprzedaży możesz skierować do reklamodawców stosując następujące formy promocji:Kupony i rabaty, sprzedaż pakietów reklamowych, sprzedaż wiązana
Zalety:- z reguły kupony i rabaty pozytywnie wpływają na stosunki z reklamodawcami,
- reklamodawcy chętnie korzystają z zakupów pakietów reklamowych i zakupów wiązanych, które są atrakcyjniejsze cenowo od zakupów pojedynczych usług.
Dobra rada:
- Ustalając niższe ceny na usługi świadczone przez Twoją stronę zyskasz więcej klientów.
- Ustalając niższe ceny na usługi świadczone przez Twoją stronę zyskasz więcej klientów.
Uwaga! Zbyt niskie ceny mogą budzić podejrzenie, że świadczone usługi są na równie niskim poziomie.
Jeśli promocję sprzedaży chcesz skierować zarówno do gości Twojej strony, jaki i do potencjalnych reklamodawców, możesz zastosować formę promocji jaką jest:Demonstracja,
czyli prezentacja strony wraz z oferowanymi usługami.Zalety:
- daje możliwość zapoznania się reklamodawców z ofertą,
- ma wysoką skuteczność przy dobrze przygotowanej demonstracji.
Dobra rada:
- Prezentuj przede wszystkim najbardziej konkurencyjne elementy swojej oferty.
- Prezentuj przede wszystkim najbardziej konkurencyjne elementy swojej oferty.
Uwaga! Nawet najlepiej przygotowana demonstracja nie spełni swojej roli promocyjnej, jeśli będzie zaprezentowana nieodpowiednim osobom.
PROMOCJA SPRZEDAŻY ma za zadanie zachęcać nowych oraz dotychczasowych gości i reklamodawców do odwiedzania strony i korzystania z oferowanych na niej usług!