Sposoby promowania stron internetowych (3)
Marketing bezpośredni
w celu komunikowania się i promowania idei, produktu lub usługi wykorzystuje nieosobiste narzędzia kontaktu takie jak:Mailing (poczta tradycyjna),
czyli wysyłanie materiałów reklamowych do potencjalnych odbiorców z wykorzystaniem poczty tradycyjnej.Wymagania:
- własna lub zakupiona baza adresowa potencjalnych gości Twojej strony - od jakości bazy adresowej zależy skuteczność działań promocyjnych,
- przygotowanie i wydruk materiałów reklamowych,
- poniesienie kosztów kopert i przesyłki pocztowej.
Dobra rada:
- Korzystaj tylko ze sprawdzonych baz adresowych.
- Korzystaj tylko ze sprawdzonych baz adresowych.
Mailing elektroniczny (e-maile),
czyli wysyłanie e-maili z treścią promocyjną do potencjalnych gości Twojej strony.Wymagania:
- własna lub zakupiona baza adresów e-mailowych,
- przygotowanie tekstów i grafiki reklamowej e-maila.
Zalety:
- niskie koszty wysyłania e-maili,
- krótki czas dostarczenia wiadomości do odbiorcy.
Dobra rada:
- Tworząc własną bazy adresową zapoznaj się z przepisami prawa dotyczącymi ochrony danych osobowych.
- Tworząc własną bazy adresową zapoznaj się z przepisami prawa dotyczącymi ochrony danych osobowych.
Jak prowadzić skuteczne rozmowy telefoniczne w biznesie, aby zwiększyć zyski?
Pobierz bezpłatny fragment
Pobierz bezpłatny fragment
Telemarketing,
czyli promowanie idei, produktu lub usługi podczas rozmowy telefonicznej z odbiorcą przekazu reklamowego.Wymagania:
- przygotowanie przekazu i różnych scenariuszy rozmowy,
- spis telefonów potencjalnych gości Twojej strony,
- linia i aparat telefoniczny,
- umiejętność szybkiego reagowania na pytania i wątpliwości rozmówcy.
Dobra rada:
- Do prowadzenia rozmów telefonicznych wybieraj osoby z miłym głosem oraz bez dużych wad wymowy.
- Do prowadzenia rozmów telefonicznych wybieraj osoby z miłym głosem oraz bez dużych wad wymowy.
Uwaga! Przy źle wybranym spisie telefonów koszty rozmów mogą znacznie przewyższyć korzyści z podjętych działań promocyjnych.
SMSy,
czyli krótkie wiadomości tekstowe wysyłane do posiadaczy telefonów komórkowych.Wymagania:
- napisanie krótkiego tekstu reklamowego,
- spis telefonów potencjalnych gości Twojej strony.
Zalety:
- krótki czas dostarczenie tekstu promocyjnego do odbiorcy,
- niskie koszty przygotowania i rozesłania wiadomości.
Dobra rada:
- Wykorzystuj do promocji swojej strony smsy o zabawnej treści, bo odbiorcy będą je chętniej przesyłać dalej (do kolejnych potencjalnych gości Twojej strony).
- Wykorzystuj do promocji swojej strony smsy o zabawnej treści, bo odbiorcy będą je chętniej przesyłać dalej (do kolejnych potencjalnych gości Twojej strony).
Uwaga! Promocja strony o poważnej tematyce przy wykorzystaniu zabawnych treści może negatywnie wpływać jej wizerunek.
Forum tematyczne,
czyli rozmowy i dyskusje z osobami, które interesują się określoną tematyką.Wymagania:
- stworzenie lub wyszukanie forum zbliżonego tematyką do tematyki Twojej strony,
- aktywne uczestnictwo w dyskusjach na forum.
Zaleta:
- niskie koszty dotarcia do osób, które korzystają z internetu i interesują się tematyką Twojej strony.
Dobra rada:
- Uczestnicząc w dyskusjach na forum przestrzegaj jego regulaminu.
- Uczestnicząc w dyskusjach na forum przestrzegaj jego regulaminu.
Uwaga! Nie przestrzegając regulaminu forum możesz stracić możliwość wypowiadania się w dyskusjach.
MARKETING BEZPOŚREDNI wykorzystuje również takie formy promocji jak katalogi i zakupy z automatu, które nie znajdują zastosowania w procesie komunikacji z gośćmi stron internetowych.