ZŁOTY CYTAT:
"Projekt strony tworzysz dla siebie - robiąc go byle jak sam sobie szkodzisz."
Zobacz pełny tekst
Pajacyk

Sposoby promowania stron internetowych (2)

Autor: B. Gawrylak | Data dodania: 09.08.2005

Reklama

jest to prezentacja i promocja idei, produktu lub usługi w formie pisemnej, dźwiękowej lub audiowizualnej.
Nie można powiedzieć, która forma reklamy będzie najlepsza dla Twojej strony internetowej, ponieważ jest to uzależnione od wielu czynników takich jak: tematyka strony, grupa docelowa odbiorców czy też możliwości finansowe autora.

Najczęściej spotykane formy reklamy to:


Patrz również:

Reklama prasowa

tekstowa i/lub graficzna
Zalety:
- mało pracochłonna w wykonaniu - możesz sam ją przygotować,
- tania - niskie koszty przygotowania reklamy i jej druku,
- skuteczna w docieraniu do wybranych grup - łatwo jest wyodrębnić segment rynku, do którego jest skierowany magazyn lub dział w gazecie.
Wada:
- reklama może być niezauważona w wyniku nadmiaru reklam.
Dobra rada:
- Wybieraj prasę, której tematyka jest związana lub jest uzupełnieniem tematyki Twojej strony.
Uwaga! Osoby, które mają stały dostęp do Internetu rzadziej czytają dzienniki.

Reklama radiowa

dźwiękowa
Zalety:
- poza przekazywaniem treści może przekazywać emocje; w postaci piosenki może "wpaść w ucho" i zostać na dłużej w pamięci,
- stosunkowo tania (niższe koszty przygotowania reklamy i jej emisji niż w przypadku reklamy telewizyjnej),
- dociera do segmentów rynku, które odznaczają się małą intensywnością oglądania telewizji (np. studenci w akademikach, pracownicy biurowi).
Wady:
- krótki czas nadawania czyni reklamę radiową przelotną,
- trudno przekazywać informacje złożone (w tym dane teleadresowe),
- wymaga wielokrotnego powtarzania i wsparcia reklamami w innych mediach.
Dobra rada:
- Reklama w radiu strony dla niesłyszących nie przyniesie pożądanych rezultatów.
Uwaga! Radio jest chętnie słuchane podczas pracy oraz surfowania na Internecie.

Potrafię korzystać z Internetu na studiach.
Kliknij, aby pobrać
Pobierz BEZPŁATNEGO ebooka!

Reklama telewizyjna (również w kinie)

audiowizualna
Zalety:
- przez połączenie obrazu, ruchu, dźwięku i koloru ma najlepsze możliwości przyciągnięcia i utrzymywania uwagi odbiorców,
- szeroki zasięg - dociera do wielu segmentów rynku.
Wada:
- droga - duże koszty produkcji filmu reklamowego i jego późniejszej emisji.
Dobra rada:
- Wybieraj czas emisji reklamy przed i po programach/filmach, których tematyka jest związana lub jest uzupełnieniem tematyki strony.
Uwaga! Osoby, które mają stały dostęp do Internetu rzadziej oglądają telewizję.

Reklama zewnętrzna (outdoor)

tekstowa i/lub graficzna
Najczęściej jest spotykana w postaci plakatów i megaplakatów na billboardach, tablicach przydrożnych, słupach ogłoszeniowych, w gablotach ulicznych, w publicznych środkach transportu oraz w postaci szyldów, plansz na stadionach, ulotek reklamowych, broszur, neonów i okien wystawowych.
Zalety:
- mało pracochłonna w wykonaniu - sam możesz przygotować projekt reklamy,
- relatywnie tania - niskie koszty przygotowania reklamy, jej druku i eksponowania.
Wada:
- niewielkie możliwości doboru odbiorców reklamy,
- podatna na zniszczenie pod wpływem warunków atmosferycznych lub ludzkiego działani.
Dobra rada:
- Umieszczaj reklamę w otoczeniu miejsc, gdzie przebywają ludzie, którzy mogą interesować się tematyką związaną z tematyką stron (np. w pobliżu i na terenie uczelni umieszczaj reklamy stron przeznaczonych dla studentów).
Uwaga! W przypadku reklamy zewnętrznej bardzo ważne jest umieszczenie jej tam, gdzie będzie ona dobrze widoczna.

Reklama w Internecie

dostępna w formie tekstowej, graficznej, dźwiękowej i audiowizualnej
Zalety:
- duża różnorodność form reklamy internetowej,
- interaktywna, a przez to ciekawsza dla odbiorcy,
- stosunkowo tania i skuteczna,
- globalny zasięg.
Wada:
- ograniczona liczba odbiorców reklamy (tylko osoby posiadające dostęp do Internetu).
Dobra rada:
- Właściwe dobranie formy i miejsca umieszczenia reklamy znacząco wpływa na jej skuteczność.
Uwaga! Niektóre przeglądarki blokują wyświetlanie się wyskakujących okienek z reklamami.

Bez względu na to, którą formę reklamowania uznasz za najlepszą i wybierzesz do promowania swojej strony, bardzo ważne będzie przygotowanie dobrej reklamy.
Uwaga! Przygotowując reklamę nie zapomnij, że tworzysz markę dla logo swojej strony!


Poprzednia | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Następna

ReklamaStron.pl - Wszystko o reklamowaniu stron w internecie
Valid XHTML 1.1 Valid CSS!
XHTML, PHP, JS by pbanasiak