ZŁOTY CYTAT:
"Podaj tylko adres strony głównej - roboty dojdą do podstron przez linki na niej."
Zobacz pełny tekst
Pajacyk

Marketing wirusowy (2)

Autor: P. Kądzielawski | Data dodania: 13.05.2007

Przedstawiony przykład to forma rozbudowana. Istnieją także znacznie mniej wymagające i równie skuteczne elementy marketingu wirusowego. Nie potrzebują one też "fali".

Do marketingu wirusowego możemy zaliczyć:

- treść w stopce emaila (w ten sposób reklamował się Hotmail.com),
- wygaszacze ekranu, kompozycje pulpitów, proste gry (stosowane do umacniania wizerunku firmy),
- wirtualne kartki, opcja "poleć znajomemu" (generują ruch w serwisach),
- zabawne filmy reklamowe, humorystyczne prezentacje multimedialne,
Jak wykorzystując e-mail zdobyć pracę, konktakty, klientów, partnerów...
Hipnotyczny telemarketing
Pobierz bezpłatny fragment

- dodaj do ulubionych, ustaw jako stronę startową (generują ruch na witrynach i niejako wiążą internautę z serwisem,
- dodanie do plików graficznych adresu domeny (powszechne w portalach erotycznych).

Przykład:
Coraz więcej firm stosuje też marketing wirusowy w postaci cotygodniowych humoresek. Przykładem są perypetie Gustawa Biurowego, który pojawia się w serwisach: Teta.com.pl, Indygo.biz.pl i Domreklamy.pl. W każdym z tych cykli rysunków wkomponowany jest adres internetowy właściwej firmy.

Niektórzy specjaliści określają też marketing one-to-one jako element marketingu wirusowego. Ma to oczywiście uzasadnienie w postaci rozprzestrzeniania się pozytywnych informacji na temat firmy i produktu. Wydaje mi się jednak, że sam marketing one-to-one jest skierowany bardziej na budowanie lojalności klienta, a ocena i przepływ informacji pomiędzy klientami to skutek niejako uboczny, aczkolwiek bardzo zbliżony (zarazem pożądany) do elementów jakie obserwujemy w marketingu wirusowym.

Zagrożenia

Gdyby marketing wirusowy niósł ze sobą jedynie korzyści byłby to najcudowniejszy sposób reklamy w sieci. Jednak społeczność internetowa rządzi się swoimi prawami. Internauta, który zostaje oszukany krzyczy głośno. Ponieważ krzyk w Internecie rozchodzi się równie szybko co marketing wirusowy, promowany produkt, usługa lub serwis musi być naprawdę dobrej jakości.
Jednym zdaniem: kto marketingiem wirusowym wojuje od marketingu wirusowego zginąć może.

Inną formą zagrożeń, jakie niesie ze sobą marketing wirusowy jest częste balansowanie na krawędzi urażenia kogoś. Często przekaz, aby zostać zauważonym i spowodować chęć dalszego go rozsyłania, musi być kontrowersyjny. Dlatego ważne jest, aby zarówno z niezwykłą starannością dobierać grupę, do której adresujemy przekaz, jak i odpowiednio przeprowadzać testy.

Podsumowanie

Marketing wirusowy staje się coraz bardziej popularną formą reklamy. Choć często jeszcze nie zauważalny, staje się drugim po reklamie kontekstowej nowym medium zasługującym na baczną uwagę. Wdrożenie części elementów marketingu wirusowego nie powinno przysparzać problemów webmasterom, jednak jest część, którą zdecydowanie bezpieczniej zlecić firmie zajmującej się tym profesjonalnie.


Podziel się swoją opinią o artykule i poznaj zdanie innych Internautów na
Forum >>> Marketing wirusowy - komentarze.
Możesz też tutaj napisać o swoich doświadczeniach związanych z marketingiem wirusowym. Zapraszamy!


ReklamaStron.pl - Wszystko o reklamowaniu stron w internecie
Valid XHTML 1.1 Valid CSS!
XHTML, PHP, JS by pbanasiak