ZŁOTY CYTAT:
"Przygotowując reklamę nie zapomnij, że tworzysz markę dla logo swojej strony!"
Zobacz pełny tekst
Pajacyk

Badanie skuteczności bannerów - CTR bannera

Autor: T. Urban | Data dodania: 31.07.2006

Poznaj sposób badania skuteczności bannerów. Dowiedz się więcej o wskaźniku CTR. I sprawdź, jaki banner będzie najskuteczniejszy dla reklamy Twojej strony. Zapraszamy do zgłębienia tajników reklamy bannerowej według Tomasza Urbana.

Czy zastanawiałeś się, jakie elementy bannera wymuszają kliknięcie?

W przypadku kampanii bannerowej, zależy przede wszystkim na jak największej klikalności. Istotne jest, aby jak najwięcej internautów trafiło do danego promowanego serwisu, poprzez kliknięcie w banner.

Co to jest wskaźnik CTR?

CTR (ang. Click Through Rate) oznacza procent ilorazu liczby kliknięć w banner do liczby jego odsłon.
CTR = CTR=(kliknięcia/odsłony)*100%
W badaniu klikalności w poszczególne bannery, można posłużyć się jednym z podstawowych wskaźników, jest to wskaźnik CTR. Wskaźnik ten pokazuje tylko "doraźne" oddziaływanie bannera. CTR nie pokazuje oddziaływania bannera na świadomości istnienia docelowego serwisu, itp. Jednakże wskaźnik ten mimo swojej niedoskonałości często jest brany pod uwagę w przypadku kampanii reklamowych, w szczególności, gdy ktoś pobiera np. opłatę za ilość kliknięć.

Od czego zależy CTR danego bannera?

Średnio wskaźnik ten waha się od 0,5% do 3% (co oznacza, że na 1000 wyświetleń tylko od 5 do 30 osób klika w banner), lecz wszystko to zależy od różnych czynników. W dobrych warunkach może nawet sięgać kilkudziesięciu procent.

Patrz również:

CTR bannera zależy od:

- profilu internatów odwiedzających dany serwis (dopasowanie profilu do treści bannera),
- miejsca i czasu (godziny, dni) umieszczenia bannera na stronie,
- kolorystki bannera - w porównaniu z kolorystyką serwisu,
- tego ilu z użytkowników zna już dany banner, w przypadku dużej liczby tych samych powracających użytkowników można zaobserwować efekt zmniejszania się wskaźnika CTR - "starzenie się bannera", poprzez większą częstotliwość pokazywania go danemu odbiorcy,
- no i najważniejsza zależność sam wygląd bannera, nawet drobna różnica może znacznie poprawić CTR, ten czynnik jest chyba jednym z najbardziej nieprzewidywalnych i najbardziej efektywnych, jeśli nam się uda, odpowiednio banner skonstruować.

Przykład oddziaływania różnych wyglądów bannerów

Przedstawiam podstawowe badania CTR w moim serwisie ebiznes.org.pl, bannery były umieszczone w prawym górnym rogu, przez okres 30 dni, wyświetlane losowo bez preferencji. Wszystkie bannery promują ten sam serwis CNEB.

Rys. 1. CTR = 0,92%
Przykład bannera 1

Rys. 2. CTR = 0,54%
Przykład bannera 2

Rys. 3. CTR = 0,93%
Przykład bannera 3

Rys. 4. CTR = 1,26%
Przykład bannera 4

Rys. 5. CTR = 0,80%
Przykład bannera 5


Patrz również:

Przyjrzyj się jeszcze raz bannerowi, który uzyskał największy CTR (rys. 4). Jakie ma cechy charakterystyczne?
- pasek przewijania - imituje normalny element strony,
- niedokończony tekst wzbudza ciekawość "co dalej",
- wyniki wyszukiwania i pokazane pierwsze miejsce - nie wiem, co w człowieku siedzi, ale uwielbiamy się porównywać za pomocą list, rankingów, kto na pierwszym, a kto na drugim (wzbudza to ciekawość i zainteresowanie).
Trzeba to wykorzystać!

Czy Ciebie też najbardziej zainteresował banner nr 4? Podziel się swoją opinią i poznaj komentarze innych Użytkowników na
Forum >>> Badanie skuteczności bannerów - CTR bannera

ReklamaStron.pl - Wszystko o reklamowaniu stron w internecie
Valid XHTML 1.1 Valid CSS!
XHTML, PHP, JS by pbanasiak