ZŁOTY CYTAT:
"Podaj tylko adres strony głównej - roboty dojdą do podstron przez linki na niej."
Zobacz pełny tekst
Pajacyk

Artykuły do przedruku (2)

Autor: A. Grabka | Data dodania: 21.08.2007

Na co jeszcze zwrócić uwagę przygotowując artykuł do dalszego przedruku?

Patrz również:

3) Zadbaj o dobry tytuł artykułu

Pamiętaj, aby tytuł artykułu:
- wzbudzał zainteresowanie
Dobry tytuł decyduje w zasadzie o tym, czy ktoś zainteresuje się Twoim artykułem, czy poszuka innego. Umieść w tytule coś co zasugeruje rozwiązanie problemu. Jeśli piszesz artykuł o nieśmiałości - napisz np. "5 wskazówek jak poradzić sobie z nieśmiałością".
- był adekwatny do treści
To chyba jasne. Tytuł musi sugerować czego czytelnik spodziewać się może w treści artykułu. Nie stosuj tu żadnych "sztuczek". Jeśli piszesz o nieśmiałości - ujmij to w tytule.
- zawierał słowa kluczowe
Na to może nie zawsze zwraca się uwagę, ale słowa kluczowe to w internecie potężne "narzędzie" zapewniające popularność danego tekstu. Jeśli piszesz o tej przykładowej nieśmiałości - po prostu umieść to słowo w tytule. Nie stosuj mało mówiących tytułów, typu "I jak z tym żyć..."
UWAGA! Umieszczaj przynajmniej jedno słowo kluczowe!

4) Stosuj kilkuzdaniowy opis

Zanim przejdziesz do głównej treści artykułu - umieść kilka zdań wstępu, które będą stanowić opis tego, o czym piszesz w artykule. To taka mini-reklama Twojego tekstu. To powinny być 2-3 zdania, które zadecydują o tym, czy czytelnik zainteresuje się Twoim artykułem. Tutaj moje rady są identyczne z tym, co umieściłam w punkcie 3 - dotyczącym tytułów. To musi wzbudzać zainteresowanie - pisz więc entuzjastycznie, na temat i zawrzyj w opisie 2-3 słowa kluczowe.

5) Sedno, czyli treść artykułu

- Pisz prosto, jasno i na temat.
Skup się na tym, by pisać konkretnie. Jeśli ktoś poszukuje dobrych rad i wskazówek, a Ty je mu dostarczasz - zaniechaj tzw. "lania wody". Nie zmuszaj czytelnika, by musiał przedzierać się przez wszystkie Twoje "jednakowoże", "tymniemniejmy", "aczkolwieki" i inne "wypełniacze" treści.
Pamiętaj, że celem twojego artykułu nie jest pokazanie Twojej elokwentności, tylko przekazanie czytelnikowi fachowych wskazówek i ukazanie możliwości rozwiązania jakiegoś problemu.

- Powiedz czytelnikowi coś, czego nie wie.
To chyba klucz do postrzegania Ciebie jako znawcy, eksperta w danej dziedzinie. Jeśli przekażesz w swoim artykule coś ciekawego - zbudujesz swój autorytet. Z czasem ludzie będą po prostu poszukiwać Twoich tekstów, Twoich rozwiązań. A co za tym idzie - Twoich usług i produktów.
UWAGA! Dobry artykuł to po prostu droga do bycia autorytetem, a co się z tym wiąże - do kupowania tego, co oferujesz na swoich stronach!

- Zadaj sobie pytanie do kogo kierujesz swój artykuł.
Jak wykorzystując e-mail zdobyć pracę, kontakty, klientów, partnerów...
Potęga jednego e-maila
Pobierz bezpłatny fragment
To dość ważne pytanie, na które musisz sobie odpowiedzieć. Kto będzie czytał Twoje artykuły (a później Twoje usługi czy produkty)? Kim jest odbiorca? Ile ma lat? Czym się interesuje? Gdzie mieszka? Czym się zajmuje? Czy to nastolatek zapatrzony w telefony komórkowe i "odjazdowe" dzwonki do nich, czy biznesmen, który poszukuje lepszych i tańszych rozwiązań do swojej działalności?
Odpowiedz sobie na te pytania. Określ kto jest czytelnikiem Twoich tekstów i dobierz styl języka stosowny do odbiorcy.
Nie pisz do 60 - letnich babć w sposób "odjazdowy" :)

- Nie nudź.
Aby Twoje teksty nie były nudne - wystarczy, że... Ty sam nie będziesz się nudził przy ich pisaniu. Bądź entuzjastyczny, porywający, optymistyczny - wówczas nie będzie miejsca na nudę w tym co robisz (i piszesz).

6) Stopka
W stopce przede wszystkim należy umieścić oprócz imienia i nazwiska - link do Twojej strony.
Nie polecam umieszczania adresu email (no, chyba, że lubisz otrzymywać spam). :)



ReklamaStron.pl - Wszystko o reklamowaniu stron w internecie
Valid XHTML 1.1 Valid CSS!
XHTML, PHP, JS by pbanasiak